خانه » مقالات و آموزش » آموزشی » شرایط وصل مجدد ترانسفورماتور پس از عملکرد رله بوخهلتس

شرایط وصل مجدد ترانسفورماتور پس از عملکرد رله بوخهلتس

شرایط وصل مجدد ترانسفورماتور پس از عملکرد رله بوخهلتس

رله بوخهلتس یکی از رله های حفاظتی به کار رفته در ترانسفورماتورها می باشد که برای شناسایی خطاهای داخلی به کار می رود. پس از تشخیص خطا توسط رله بوخهلتس، ترانسفورماتور برای رفع خطا از مدار خارج می گردد. در ادامه شرایط وصل مجدد ترانسفورماتور پس از عملکرد رله بوخهلتس به شبکه بررسی می شود.

شرایط وصل مجدد ترانسفورماتور پس از عملکرد رله بوخهلتس
رله بوخهلتس زمانی عمل میکند که اتصالی در داخل تانک ترانسفورماتور و میان روغن ایجاد شده باشد و جرقه حاصله موجب تجزیه روغن و متصاعد شدن گاز و در صورت اتصال شدید افزایش دمای روغن میشود و حجم روغن سریعاً افزایش یافته و به سمت کنسرواتور بالا میرود.
در این مسیر دو حباب شیشه ای محتوی جیوه وجود دارد و در صورتی که گاز متصاعد شده که تدریجاً در محفظه بالایی بوخهلتس جمع میشود آنقدر باشد که به سطح روغن محفظه فشار آورده و آن را پایین آورده و حباب شیشه ای جابجا شود، رله آلارم میدهد (مرحله اول) و اگر مشکل به همین جا ختم نشود، ممکن است حباب شیشه ای (محتوی جیوه) مرحله دوم نیز پایین آمده و تریپ صادر گردد.
عمل حباب شیشه ای (مرحله دوم) در اثر حرکت شدید روغن نیز صورت میگیرد. بعد از عملکرد رله بوخهلتس بایستی گازهایی که جمع شده مورد آزمایش قرار گرفته و در خصوص برقدار کردن مجدد ترانسفورماتور تصمیم گیری به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان و ثبت سفارش خرید