خانه » معرفی محصولات » پست ها و تابلوهای برق

پست ها و تابلوهای برق

در این نوع پستها پایه، بدنه، دربها و دیواره ها از جنس فلز یا بتن و یا ورق ساندویچ پانل می باشد و تمامی اجزای داخل آن با رعایت استانداردهای مربوطه مونتاژ می شوند. درجه حفاظت این پستها (IP) مطابق با درخواست مشتری و استانداردهای بین المللی و شرایط محیطی می باشد، تهویه به صورت طبیعی بوده و برای مواقع اضطراری تهویه اجباری ( با استفاده از فن و ترموستات) در نظر گرفته می شود. پست پدمانتد:  نیمه روغنی  تمام روغنی مشخصات فنی: پستهای پد مانتد به علت ابعاد بسیار کوچکی که دارند مناسب ترین گزینه برای محلهایی هستند که فضای نصب پست محدود می باشد . درجه حفاظت این پستها IP۵۴ بوده و تا توان ۱۶۰۰KVA قابل طراحی می باشند. در پست پدمانتد تمام روغنی کلیدهای فشار متوسط همراه با فیوزهای حافظتی و پشتیبان و همچنین اکتیو پارت ترانسفورماتور داخل یک مخزن قرار می گیرند. با توجه به حساسیت و مشخصات فنی ویژه این محصول توسط سازندگان بزرگ و کارخانجات ترانسفورماتورسازی تولید و عرضه می گردد که در سایر کشورها با نام پدمانتد ترانسفورمر نیز نامیده و عرضه می شود.  در پست پدمانتد نیمه روغنی ترانسفورماتور با طرح هرمتیک گازی یا روغنی مختص این پستها ساخته می شود. تابلو فشـار متوسط و تابلو فشار ضعیــف در یک سمــت بر روی دیواره پست مونتاژ و داخــل اتاقک فــلزی قرار می گیرند. پست یونیت(خاص شرکتهای نفتی) عمدتا برای مناطق گرم با شرجی بالا طراحی گردیده اند در این نوع پستها تجهیزات پست بر روی پایه و استراکچر مونتاژ می گردد و جهت نصب در فضای آزاد می باشد. مشخصات فنی: پست دفنی    بتنی تمام دفنی    بتنی نیمه دفنی مشخصات فنی : به علت دارا بودن ساختمان بتنی از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند یکی دیگر از امتیازات این پستها عدم نیاز به احداث فونداسیون می باشد و به صورت نیمه دفنی یا تمام دفنی داخل زمین قرار می گیرد.

ابعاد بسیار مناسب نسبت به پستهای ساختمانی  بالابودن ضریب ایمنی در همگام بهره برداری و کاربری  پیش ساخته بودن (عدم نیاز به مونتاژ تجهیزات در محل سایت)   به حداقل رساندن نیاز به بازدیدهای دوره ای   کاهش زمان و هزینه جهت نصب و برقدار نمودن   سهولت در حمل و نقل   صرفه جویی بسیار زیاد در هزینه زمین به واسطه کاهش ابعاد   دارا بودن تایپ تست از آزمایشگاههای معتبر بین المللی و داخلی ( KEMA هلند) پژوهشگاه نیرو شرکتهای توزیع برق و …

مزاياي پست هاي پيش ساخته

پست‌هــاي پيش‌ســاخــته با داشتــن مــــزاياي فني واقتصادي فراوان (به شرح ذيل) به راحتي و با ضريب اطمينان بـــــالا توانايي حل مشكلات شبكه توزيع برق كشور را دارد

– حــداقل فضاي اشغال شده (استفاده از تجهيزات كمپكت)
– سرعت تأمين انرژي برق (پيش ساخته بودن)
– ضريب ايمني بالا (وجود تست‌هاي كارخانه‌اي)
– پوشش كامل نيازهاي مشتري (سفارشي بودن)
– تطابق كامل با شرايط محيط نصب (طراحي مكانيكي و حرارتي)
– بهره‌برداري آسان (عدم نياز به آموزش‌هاي خاص)
– عدم نياز به بازديدهاي دوره‌اي كوتاه مدت
– افزايش قابليت اطمينان شبكه (حذف تعمير و نگهداري تابلو MV)
– عمر طولاني (طراحي براي عمر ۳۰ سال)
– كاهش تلفات انرژي در شبكه توزيع(كاهش طول شبكه LV)
– قابلیت جابجایی آسان پس از نصب پست (در سایرطرح های آتی)
– قیمت تمام شده کمتر نسبت به پست های زمینی

img2

تابلوهای فشار متوسط مورد استفاده از نوع کمپکت و بــــــــه صورت ( AIS ( Air Insulated System و یا GIS می باشند.

۱- هـر سلول سكسيونر SF6-630A ، قابل قطع زير بار با سكسيونر ارت داراي قابليت موتوردار شدن، مي‌باشد

۲- هــر سلول سكسيونر فيوزدار SF6-200A ، قابل قطع زیر بار با سكسيونر ارت و فيوزهاي ۲۰KV ، داراي قابليت موتوردار شدن و مجهز به سيستم Coil Shunt Trip مي‌باشد .( فيوزهای مورد استفاده از نوع HV-HRC با طول ۴۴۲ ميلی متر می باشد. )

۳ -هـر سلول سكسيونر ساده SF6 با دژنكتور خلاء موتوردار ۶۳۰A دارای رله ثانويه تغذيه جدا (با حفاظت های ارت فالت و جريان زياد و اتصال کوتاه) و ۳ عدد ترانس جريان حفاظتي مي‌باشد.

۴ -هـــر سلول سكسيونر ساده SF6 با دژنكتور SF6 موتوردار ۶۳۰A دارای رله ثانويه تغذيه جدا ( با حفاظت های ارت فالت و جريان زياد و اتصال کوتاه) و  ۳عدد ترانس جريان حفاظتي مي‌باشد .

۵ -كـــليه سلـــول‌هـــا داراي مـــــقسم خــــازني و نــــشانگـــر ولتاژ (neon indicator) سه فاز هستند .

۶ -کليه سلول‌ها قابليت توسعه از هر دو طرف را دارا هستند و امكان تعويض سكسيونر و دژنكتور به صورت جداگانه وجود دارد .

۷-سطح اتصال كوتاه سلولهای فشار متوسط حداقل ۱۶KA /۱SECمی باشد.

۸ -كليه سلول‌ها داراي نگهدارنده كابل و صفحه گلند گالوانيزه هستند .

۹ -درجه حفاظت تابلو مطابق استاندارد تابلوهاي فشارمتوسط Indoor معادل IP2X مي‌باشد .

۱۰ -دژنكتورها قابليت نصب رله‌هاي ثانويه تغذيه جدا و خود تغذيه با مارك‌هاي مورد تأئيد شركت توزيع برق تهران بزرگ را دارند.

۱۱ -اينترلاك استانــــــدارد سكسيونر قابل قطع زير بار سكسيونر ساده و سكسيونر فيوزدار ، عدم امكان باز شدن درب سلول در حالات وصل و قطع سكسيونر مي‌باشد و فقط در وضعيت ارت امكان باز كردن درب سلول سكسيونر وجود دارد .

۱۲-بر روي سكسيونر ورودي (يك سلول از مجموعه) نشانگر خطاي نوع Flair22D (با ترانس‌هاي حفاظتي Split Core ، چراغ چشمك زن و نمايشگر) براي حفاظت های Over current & Earth fault نصب مي‌شود .

تجهيزات فشارضعيف در قالب طرح‌هاي استانداردکه از جانب شركت برق اعلام شده است ، توليد می گردد. ليست تجهيزات با توجه به تنوع ظرفيت پست‌ها در جداول مربوط به هر يك ارائه شده است . قابل ذكر است كه تابلوهاي فشارضعيف شامل بورد كامل (با مدار تغذيه روشنايي معابريا تابلوي فشارضعيف بدون فيدر روشنايي معابر) و طرح يك كليد اتوماتيك فشار ضعيف مشخصاً براي پست‌هاي انحصاري مي‌باشد ، تجهيزات فشارضعيف عبارت است از كليد اتوماتيك كمپكت قابل تنظيم ، ترانس جريان فشار ضعيف براي اندازه‌گيري جريان مدار اصلي و ترانس جريان براي فيدر روشنايي معابر ، كليد فيوزهاي عمودي سه فاز با قابليت قطع تكفاز براي فيدرهای خروجی ، كنتاكتور ، ساعت فرمان نجومي ، ثبات ديجيتالي ، فيوزهاي كاردي و ساير لوازم و متعلقات تابلويي مي باشد.لازم بذكر است كه جهت نصب كنتور ديجيتال غير مستقيم در فيدر روشنايي امكانات مورد نياز در نظر گرفته مي شود اما تأمين و نصب كنتور بعهده و هزينه خريدار با شركت توزيع نيروي برق مي باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان و ثبت سفارش خرید