خانه » مقالات و آموزش » آموزشی » علت عایق کردن بدنه ترانسفورماتور از زمین

علت عایق کردن بدنه ترانسفورماتور از زمین

علت عایق کردن بدنه ترانسفورماتور از زمین

بدنه ترانسفورماتور در حفاظت بدنه از زمین عایق می شود. در ادامه به علت عایق کردن بدنه ترانسفورماتور از زمین اشاره می شود.

علت عایق کردن بدنه ترانسفورماتور از زمین

حفاظت بدنه ترانسفورماتور قدرت را در مواردی بکار می بریم که از رله دیفرانسیل برخوردار نباشیم. در این موارد، برای آنکه ترانسفورماتور در برابر اتصالی های واقع بر بدنه ترانسفورماتور (مثل اتصالی یکی از سیم های خروجی از بوشینگ ها با بدنه) حفاظت شود، مجبور هستیم جریان برقرار شده در بدنه را از یک نقطه معین به زمین هدایت کنیم تا قابل اندازه گیری و کنترل باشد. از همین رو چهار چرخ ترانسفورماتور را با قرار دادن ایزولاسیون کافی (مثل لایه های فیبر شیش) از زمین عایق کرده و بدنه را فقط توسط یک سیم و با واسطه یک C.T زمین می کنیم تا هنگام بروز اتصالی و عبور جریان فاز از بدنه به زمین، رله جریانی متصل به خروجی C.T، فرمان قطع طرفین ترانسفورماتور را صادر کند.
توجه شود که در این نوع حفاظت لازم است کلیه جعبه های حاوی وسائل و مدارات الکتریکی متصل به بدنه ترانسفورماتور، از بدنه ترانسفورماتور ایزوله شوند زیرا که در غیر اینصورت با ایجاد اتصالی هر یک از این مدارات با بدنه، موجبات عمل رله بدنه و قطع ترانسفورماتور فراهم می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان و ثبت سفارش خرید