خانه » مقالات و آموزش » اخبار » بلوک ۲۸ درصدی ایران ترانسفو به فروش رسید

بلوک ۲۸ درصدی ایران ترانسفو به فروش رسید

بلوک ۲۸ درصدی ایران ترانسفو به فروش رسیدبلوک 28 درصدی ایران ترانسفو به فروش رسید

به گزارش خبرگزاری فارس؛ دوشــنبه ۲۶-۵-۹۴ سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت ســینا فرآیند نیرو تعداد ۴۲۵ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۹۳۵ سهم  معادل ۳۸.۲۸ درصد از کل سهام شراکت ایران ترانسفو را به قیمت پایه هر سهم ۸۲۰ تومان روی میز فروش بورس گذاشت که در نهایت بدون رقابت با همان قیمت پایه از سوی یک شخص حقیقی فعال در بازار سرمایه خریداری شد.
بر اســاس این گزارش سازمان خصوصی ســازی از طریق شرکت کارگزاری نهایت نگر این بلــوک را عرضه کرد که کارگــزاری آراد ایرانیان به وکالت از خریدار حقیقی این دارایی را خریداری کرد.
به گزارش فارس ســازمان خصوصی سازی نخستین بار در ۲۷ اسفند ماه سال گذشته بلوک ۳۸.۲۸ درصدی سهام ایران ترانسفو را به قیمت پایه هر سهم مبلغ ۸۶۹۹ ریال با شرایط ۳۰ درصد نقد و مابقی در اقساط ۳/۵ ساله روی میز فروش گذاشت که در یافتن خریدار ناکام بود.
پس ازآن در ۲۲ اردیبهشــت ماه سال جاری یک بار دیگر این بلوک اما به قیمت  پایه هر ســهم ۸۳۴۳ ریال روی میز فروش بورس گذاشــت که پرداخت ۱۵ درصدی ارزش نقدی معامله و مابقی دراقساط ۵ ساله از شروط آن بود. این عرضه نیز بی نتیجه ماند تا اینکه سازمان خصوصی سازی برای سومین بار بلوک ۲۸/۳۸ درصدی سهام ایران ترانسفو را با کاهش قیمت پایه به مبلغ ۸۲۰۰ ریال اما با همان شرایط تسویه عرضه اول خود روی میز فروش گذاشت که سک شخص حقیقی آنرا خرید.
ارزش کل معامله بلوکی سهام شرکت ایران ترانسفو بالغ بر ۳۴۹ میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان و ثبت سفارش خرید